Retur & återbetalning
Återbetalning
I det osannolika fallet att din produkt är defekt kan du returnera den till oss för återbetalning eller byte inom 14 dagar efter köpet. Observera att kostnaden för returfrakten inte återbetalas.
För att kunna returnera varan måste den vara oanvänd och i samma skick som när du fick den, inklusive originalförpackningen.
Returer (om tillämpligt)
När vi mottagit och inspekterat din retur kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att bekräfta mottagandet. Vi meddelar dig också om din återbetalning godkänts eller avslagits. Om den godkänns, behandlas återbetalningen och en kredit kommer att tillämpas på ditt kreditkort eller ursprungliga betalningsmetod inom några dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta därefter ditt kreditkortsföretag, då det kan ta lite tid innan återbetalningen syns. Prata också med din bank eftersom det kan finnas en behandlingstid innan återbetalningen syns på ditt konto.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte fått din återbetalning, vänligen kontakta oss via vårt kontaktformulär.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta till samma vara, kontakta oss via vårt kontaktformulär.
Frakt
Vi kommer att ge dig instruktioner via e-post om var du ska skicka din retur.
Du ansvarar för att betala för returfrakten. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från återbetalningen.
Beroende på var du bor kan tiden det tar att få din ersättningsprodukt variera.
Om du skickar en vara som är värd över 750 kr, överväg att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi får din returnerade vara.